10.09.2021r.

   

Zasady: Myśląc o przesłaniu dla nas na ten dzień, wybieram książkę, otwieram ją w dowolnym miejscu, odczytuję losowo wybrany fragment, potem przepisuję go tutaj, następnie podejmuję próbę interpretacji owego fragmentu (czasem również tytułu i okładki) pod kątem tego, czy ma nam coś ciekawego do powiedzenia na temat dzisiejszego dnia o naszym samopoczuciu, myślach, reakcjach na pewne sytuacje, relacjach z innymi ludźmi itp. :)

 

Książkowe przesłanie na dziś:
To moja nowa taktyka: nie odpisywać, nie odbierać telefonów. Trzymam się jej od wczorajszego popołudnia, gdy, jak zawsze, pochyliłam się nad komórką z gotowymi do pisania kciukami. Ale nagle zabrakło mi słów. Co miałam napisać, kim był ten człowiek, który siedział przy swoim telefonie, czekając na odpowiedź, i jaki to ma sens?
Niech sobie piszą - pomyślałam, kładąc telefon na regale. - I tak będą to robić.
Z każdą godziną, gdy nie odpowiadałam, ogarniał mnie coraz większy spokój, i czuję teraz złość na myśl, że musiałam przeżyć na tym świecie ponad pół wieku, zanim pojęłam, że najlepszą i najskuteczniejszą taktyką jest po prostu zaprzestanie mówienia czy robienia czegokolwiek.
- Ale przecież nie możesz się teraz ot tak po prostu wycofać - mówi Tore, chcąc, bym kontynuowała tę walkę, zarówno z Akselem, który siedzi w domu na Zaciszu, jak i Bjornem, wezwanym z powrotem do swojego małżeństwa w Fredrikstad, i może jeszcze z Gro, która wielokrotnie rozmawiała z Akselem, bo wspomina mi o tym w przesłanych wiadomościach, ja zaś, jak wiadomo, przestałam jej odpowiadać.

 
 
Fragment pochodzi z:
"Ostatnie stadium"
Nina Lykke




To, co może się dziś wydarzyć:
- Chęć wsłuchania się w to, czego my chcemy, co podpowiada nam nasz wewnętrzny głos, a nie ktoś inny. Z tego względu możemy w pewnym sensie chcieć "zawiesić" komunikację z innymi ludźmi na jakiś czas. To może chodzić nie tylko o zaprzestanie kontaktów w sensie dosłownym (nie odbieranie telefonów, nie odpowiadanie na maile itp.), ale odcięcie się w sensie symbolicznym. Nie chcemy słuchać tego, co mają nam inni do powiedzenia, jakie mają rady, jakie mają dla nas informacje, tylko chcemy wiedzieć, co my sami na dany temat myślimy, co podpowiada nam intuicja i nasze przeczucia. Być może też po prostu będziemy zmęczeni zbyt dużą intensywnością kontaktów np. telefonicznych z innymi, dlatego będziemy potrzebowali choć na chwilę pobyć offline :)
- Z jakiegoś powodu możemy mieć dziś tendencję do zamykania się w sobie i zachowywania chłodnego dystansu wobec kogoś. Prawdopodobnie nie będzie to jednak coś, co zdominuje nasze emocje i zabunkruje nas w naszym własnym wewnętrznym świecie, bo możemy mimo wszystko podejmować próbę nawiązania rozmowy z kimś lub innej formy kontaktu, choć może nas to kosztować sporo wysiłku. 
- Ukrywanie swoich prawdziwych uczuć przed innymi, ponieważ w jakiś sposób się ich wstydzimy (złość, gniew, zazdrość, jakaś słabość charakteru itp.). Możemy w tym temacie wykazać się dużą siłą woli i samokontrolą. Możliwe jest również to, że będziemy chcieli odcinać się od tego typu emocji, bo nie akceptujemy tego, że one w ogóle w nas są.
 
 

 
    


Komentarze